Friss topikok

2009.08.22. 01:56 robiwolf

Ubuntu 8.04 vs. Windows XP SP2

Gondoltam írok egy összehasonlítást végre, biztos lesz, akit érdekel. A gépem paraméterei: Intel Celeron 2.66Ghz, 133Mhz FSB, 512Mb RAM, 166Mhz, 80Gb Maxtor vinyó és végül ATI Radeon 9600. 

Windows-ból szerintem az XP SP2 a leg jobb verzió. Persze nem támogat dolgokat, de erre a gépre más Microsoft rendszer nem igazán ajánlott. A bekapcsolási ideje, onnan kezdve, hogy megnyomom a power gombot, odáig, hogy használhatom is a gépet, friss telepítés után 34 másodperc. Ugyan ez az Ubuntu 9.04-ben 12, a 8.04-ben pedig 18 másodperc. Kernelfrissítés után a 8.04 is fagrag le... 1pont az Ubuntu javára. A játékokról lemondtam, lényegében csak LAN keretein belül játszottam már csak. XP alól még a Call Of Duty 4 elfutott nyögve nyelősen, akadás nélkül. Itt van BilliardGL meg még néhány ingyen game. Ami zavart, hogy tapasztalatom szerint a kisebb játékok is megpörgetik a gépet, ennek pedig nem különösebben örülök. Pl, a BilliardGL nem egy hatalmas, 4 gigás játék, csak pár 100 mega, egy billiárd asztal, golyók rajta, meg fények, na a conky és a system monitor is hűen mutatja hogy nem olyan vicces, amit művel. 1pont a Windows-nak. Sok linuxos játék, amit próbáltam, kifagyott alap grafikán, nekem mindegy, csak tesztelni akartam, hova jutottak a fejlesztők, de van még mit tenni. Ez persze megint nem baj, legalább nem unatkozunk, vagy igen, de az biztos :P. A SWAP, ez egy elég fogós dolog volt nekem. Win alatt belöktem 4 gigányit és éltem korlátozott életem. Ubinál már telepítésnél tudni kell, mennyi az ideális számunkra. Mivel nekem 512 mega RAM-om van, és szoktam hibernálni a gépem, ezért 1 giga. Ha nincs hibernálás, akkor elég a RAM méretével megegyező szekció. 8.04 még nem ajánlja fel azt, hogy a partíció elejére teszi a lapozófájl területét, a 9.04 már igen. Ez előnyös, hisz ha ide helyezzük, akkor kisebb lesz a fejmozgás, így gyorsabb elérési utat kapunk. Kontra, Win alatt akármikor megváltoztathatom néhány mozdulattal a SWAP méretét (, de nem mindenki találja meg, hol teheti meg ezt). Sőt, azt is megadhatom, hogy a programok működését, vagy a háttérben futó dolgokat tárolja, ugyan ez a RAM-nál. A sok asztalt alapvető előnynek könyvelem a Linux javára! A könnyű kezelhetőség, a szinte teljes körű szeméjreszabhatóság pedig csak javítanak rajta, hogy a temérdek akadájmentesítést és ingyen dolgot ne is említsem. A telepítések nem mindig könnyűek, kell gyakorlat hozzá. Ami engem zavar, az az, hogy Windows-al a gépem alapjáraton 120mega ramot evett, fél év használat után 250-et. Várható volt, az alapból induló programok miatt. A processzor csak néha lendül 4% fölé. csak 0-1-0-1-0-0-1. Ubuntu alatt kicsit más a helyzet. Itt látható külön bontva a SWAP és a RAM, 140 mega RAM, és még 200 mega SWAP társul mellé, proci 3-4% között. Aláírom, a lapozófájl már használattól van, de így is többet eszik, mint a Windows tette. Persze itt is létezik bizonyosan az a határ, ahonnan egy gép már lényegesen jobban fut Linux alól, szerintem ez valahol a Dual_Core processzorok és 1-2 giga RAM körül lehetséges. No meg Windows verzió függő is, a Win7 már el sem fut a rendszerigénye miatt ezen a gépen. A Vista meg csak fölösleges helypocsékolás. Éppen ezért ezt a két rendszert, az XP-t és a 8.04-et néztem össze (meg néhol 9.04), mert ezeknek hasonlítanak legjobban a paramétereik szerintem.

Szólj hozzá!

Címkék: windows xp ubuntu összehasonlítás 8.04


A bejegyzés trackback címe:

https://newlinuxer.blog.hu/api/trackback/id/tr281329248

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása