Friss topikok

2009.11.21. 12:39 robiwolf

Néhány commander Ubuntura

Sokan keresgélnek commanderek után linuxra. Lehet megszokás a Win-es korszakból, lehet kényelem, nem tudom, de tessék, én összeszedtem néhányat, vetettem rájuk néhány pillantást. Van kép is róluk, inmár a képre kattintással tudjátok felnagyítani őket. Akkor kezdjük is! 

Gnome Commander:
Kétpaneles commander, színre és ikonkészletre átszabható, de az ikonokat én már személy szerint nem tudtam megoldani... Elég sok lehetőséget kínál fel, van benne FTP kliens és bővíthető. Gyorsan indul, nem foglal túl sokat. Egyszerű, pici, sok dolog elvégezhető belőle. Programtársítások is vannak benne, például a szövegeket Gedit-el nyitja meg, de át is állíthatjuk, amire csak akarjuk. Viszonyleg sok dolog van benne magyarosítva, de azért sok angol szövegbe fogunk belefutni használata közben... Ubuntu softverközpontból telepíthető. 


 

 

BSCommander (bsc)
Ez egy egyszerű, bonyolultabb dolgokat nem végző kétpaneles commander. Magyart egyáltalán men ismeri, de angol német, orosz, francia és még néhány másik nyelv használható. Ezt is át lehet alakítani bizonyos korlátokon belül... FTP kapcsolódást ez is biztosít, de nekem elég butácskának tűnik így az egész. Persze cserében nagyon apró és nagyon gyors, ha egyszerű dolgokra kell, akkor megteszi. Ubuntu softverközpontból telepíthető.

 

 

Tux Commander:
Lényegében ugyan az, mint a Gnome Commander. Nagyon hasonló a tudásuk is, de itt van egy kis gomb, ami nekem nagyon tetszett. A "Terminál megnyitása" gomb, rákattintunk és megnyitja a terminált! Tudom, hülyeség, meg lényegében fölösleges is, de nekem tetszik :). Ubuntu softverközpontból telepíthető.

 

 

MC:
Meg kell mondjam, ezzel a comanderrel kapcsolatban elfogult vagyok, én imádom! Kezdjük ott, hogy ha nem tévedek, akkor ez csak 2,5 megabájtot foglal. Nincs lényegében grafikus felülete sem, szóval a létező leg kisebb rndszerigényű commander. Ez az egyetlen, amelyet nem lehet az Ubuntu Softverközpontból telepíteni, de nem gond, most leírom, hogyan is szerezhetjük be. Végtelenül egyszerű, adjuk ki terminálben a "sudo apt-get install mc"- parancsot, persze idézőjel nélkük. Adjuk meg a jelszavunk, majd hagyjuk, hogy települjön. Használatához írjuk be terminálba at mc szócskát, vagy a sudo mc kifejezést, ha rendszergazdai jogosultsággal szeretnénk használni. A vicc, hogy ez magyar nyelven megy, pedig tényleg nincs még saját grafikus felülete sem :). Mappákat kijelölni az Insert, fájlokat pedig a* gombbal tudunk, a végrehajtandó feladatok pedig az F1-F12 gombokkal adhatóak meg. Lehet kicsit bonyolultnak, tűnik, de nem az. Az egér használható benne, nem kell megriadni!

 

 

Krusader:
Ez is egy kétpaneles commander, de sok dolgot kell mérlegelni, mielőtt elkezdjük használni. Alapvetően KDE-re született, szóval le fog szedni jó néhány KDE csomagot, hogy fusson. Lesznek olyan programok, amikkel dolgozni akar, amelyek a sima Ubuntu-ban nincsennek benne alapértelmezett ként, de ha leszedjük őket, minden, de minden kalppol. Persze át is lehet állítani... Szóval,ez foglalja a legtöbbet, de, ez néz ki a legjobban, de ez tölt be a leglassabban, legnagyobb a rendszerigénye a tesztalanyaim közül. Hiába a sok de, ez tudja a legtöbbet. Ha nem érdekel a méret, és nem csak éppen hogy megy a gépeden az Ubuntu, akkor ez szerintem a legjobb commander, amit találsz Ubuntu-ra. Tudom hogy átállítgatás, vagy új programok telepítése, de jó. Persze ez csak saját vélemény és a commanderek tudása sem napokig való tesztelés eredménye, csak megnézegettem őket, hogy futnak, mit, s hogy tudok csinálni velük.

3 komment

Címkék: kis krusader mc képpel commanderek ubuntura gnome commander tux commander bscommander leírással


A bejegyzés trackback címe:

https://newlinuxer.blog.hu/api/trackback/id/tr281541557

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kitinkutikula 2009.11.22. 00:29:07

Nekem a muCommander jött be eddig a legjobban. Java alapú, szóval bármely oprendszeren fut ahol van Java, tehát Linuxon is.
www.mucommander.com/

Viszont lenne egy kérdésem is, MC- vel kapcsolatban, hátha te tudod. Számomra egy rejtély, hogy hogyan lehet benne például kijelölni egyszerre az összes fájlt és könyvtárat az egyik oldalon. Mint pl. TotalCmd-ben a csillaggal.

Köszi! Üdv!

robiwolf 2009.11.22. 13:03:37

Köszönöma linket! Fel is raktam hirtelenjében :).

robiwolf 2009.11.22. 21:45:37

@garferi: Amit eddig meg tudtam benne csinálni, ilyen tömeges kijelölés, az az, hogy a visza/mappa elhagyása jelen *-ot nyomtam, és akkor csak a mappában lévő fájlokat jelöli ki, nem nyúl az almappákhoz. Inserttel nem működött ajna... Ennél többre még én sem jutottam...
süti beállítások módosítása