Friss topikok

2009.09.01. 21:32 robiwolf

Szeptember 1.

Ez egy tipikus fekete betűs nap, a tanév kezdete. Számomra most kezdődik a "hajtás", vagyis minnél jobban kipihenni magam, hogy itthon mikor hazaérk, kipihenten kezdhessek foglalkozni amivel akarok. Sajna most előttem az érettségi, ez pedig felvetett bennem egy igen érdekes gondolat menetet. Fejlődik az oktatás, de vajon jó irányba és megfelelő tempóval? A válaszom NEM. Csak hogy egy példát mondjak, mikor ötödik osztályba jártam, a DOS oprendszert tanultuk, és dícsérettel végeztem, ez az 1999-2000-res tanév volt, ha minden igaz.

A gépek 133Mhz-es Intel procikkal, 32Mb RAM-mal és egy 2Mb-os vidkarival voltak szerelve. Volt ahol még fekete-fehér monitor volt a gépre kötve. Viszonyításként, ekkor már készült a Millenium is, és tanév második felében ki is jött. A gépek pedig már kaphatóak voltak 128-256Mb RAM-mal és 600-800Mhz-es procival. Ez nem épen korszerű felszerelés. Következő tanévben már '95 volt a gépeken, sőt, volt amin már '98! Ez viszont nem segített sokat, mert a gépek nem javultak. Ekkor már linuxok is voltak, és már ekkor is ingyen. Az ezt követő tanév új, akkoriban mesés gépekkel indult, új monitorok, már néhol optikai egér és mindenhol fekete billentyűzet. Itt már Millenium dübörgött, utolértük az akkori jelent. A 2Ghz-es proceszorok, 512Mb-os RAM-ok és integrált 128Mb-os intel csippszettek, no meg az integrált 5.1-es hangfalak. Bevallom, most sincs jobb gépem, csak a VGA és az alaplap ér valamit és nekem 2.66Ghz-es Celeron pörgeti a rendszert. Ja, no meg valószínűleg végleg elvetettem a Microsoft termékeit, de előtte volt néhány gyengébb masinám nekem is. Pl az első, 266Mhz-s Celeron, 32Mb RAM és 32Mb vidkari. Ez akkor, mikor már Ghz-ben mérték a processzorokat. A monitorom max felbontása 800*600 volt, egy 1.01Gb-os vinyó volt a tárolóm. Ha felraktam a '98-at, akkor kb. 700-800 mega maradt. A zene akadt, a filmek nem mentek. Ez után a zsebpénzemből vettem egy már egész tűrhető masinát. Kéz alól 30'000ft-ért, főleg azért, mert mikor odaértem és a srác bekapcsolta, rögtön leégett a DVD-író és a 40Gb-os vinyó. Maradt egy 6.97 Gigás és a kicsi, meg a régi gép 48x CD olvasója. Még PS2-es csatlakozó sem volt benne és édesapámtól kaptam bele egy USB kártyát. Szánalmas, tudom. Pörgött benne egy 768Mhz-es cerka, 192Mb RAM és 32Mb VGA. Ami értelmes cucc volt a régiben, azt ártaktam. Ami ennél is mesésebb, ezen már XP Professional volt! Buhaha, nem a leggyorsabb, de akkor ez volt, amire vágyhatott valaki, aki nem ért a számítógépekhez magas fokon. Ekkor kezdtem mindent, a grafikát, az első weblapom ekkor készült el, net persze nem volt, de jó volt pofozdatni napról napra. Még a .html volt az alapom, de barátkoztam a Java-val is. Játszani ezen sem lehetett rendesen, Viper Race, ez volt minden. Zene, zene, zene, ez volt az életem, majd mikor megadta az alaplapom magát, fél évig nem volt semmim. Édesapámtól kaptam ezt a masinát, ez két éve volt, a monitorom már bírta az 1024*768-at, stb. Most, 1600*1200 a max felbontás, de 1280*1024-en fut, a gép kapott néhány dolgot, édesanyám sikeresen szétrúgta az első USB panelt... A régi USB kártya lett belökve helyette. Ezen is XP volt, de mindig vírusos lett, miután a net meglett. Persze már ez előtt ismerkedtem meg az Ubuntuval. Net nélkül, még informatika órákon kerestük, melyik a legjobb nekünk. Volt Austrumi-m, de egy kezdőnek nem vicces azt a pici rendszert kezelni, most már tudom értékelni. Ez után jött a Gudsy Gibbons(, remélem jól írtam). Megfogott a szépsége, hogy létezik egyáltalán rendszer a Windows-okon kívül, fogalmazhatok úgy is: kezdett kinyílni a szemem. Elvittem a gépet egy baráthoz, netre kötöttük, leszedtem a frissítéseket, de még mindig Windows mellett működött. Nem volt miért azt mondanom, ez kell nekem. Most sem volt igazán, jó, még is, a vírusok, de csak kísérleti jelleggel akartam felrakni, persze ez nem tetszett neki, meghalt, meghalt, elindult, amint a régebbi írásaimban olvashatjátok. Végül is nagyjából megtanultam vele élni, nem csak megnézni hogy, jé, ez is van. Amit ezzel mondani akarok az az, hogy nem bántam meg, még ha nehézkesebb is kezelni. Mindenből csak tanulok nap mint nap, még szerencse hogy van bennem nem kevés machoizmus. Visszatérve az eredeti témára, a számítógépek a tanrendszerben. Meg kell mondanom, most, középsuliban, mintha vissza dobtak volna minket a kőkorba. '98, 1Ghz, 256Mb RAM, integrált 64Mb VGA. Ami ennél is rosszabb, nem minden működik, vannak persze ennél jobb gépek is, de a max az a 2.80Ghz Celeron, integrált 128Mb VGA és 386Mb RAM. Van olyan gép, ami bes em kapcsol, van olyan, ahol az egér nem működik és hasonlók. Ez pedig engem hihetetlen módon bosszant, hisz éretségizni fogok informatikából, de ilyen gépeken már indításnál veszítek 1 percet, ha elindul, az egér dolog pedig még rosszabb, volt egy lány, aki sírva is fakadt miatta tudtommal és sajnálom is szegényt. Ha nincs biztosítva a megfelelő rendszer, akkor ne csodálkozzanak hogy rossz lett valami, vagy nincs meg a fele. Továbbá, az előlre látás, nem hiszem, hogy a cégek a jövőben pénzt fognak költeni a Microsoft hatalmas rendszerigényű, vírusmágnes rendszereire. Túl sok pénz kell, hogy minden klappoljon. Ahogy én látom és ez valljuk be, egy logikus dolog, a linux-é a jövő. Ami az Ubuntu használatát illeti érettségin és a használatának tanítása egy jó dolog. Első lépésben megtanítana egy fontos dologra: A LOPÁS BŰN! Milliók, sőt, lehetséges hogy milliárdok töltik le a szoftvereket az internetről, melyekért fizetni kellene. S lám, itt egy operációs rendszer, melyhez nem hogy ingyen programok vannak szerteszét a neten, de még maga is ingyen van. Biztonságos, jól használható, gyakran adják ki a javításokat. Azt kell hogy mondjam, ez elszomorít. Ennyire vakok nem lehetünk. Előnyös rendszerigény és minden, amit eddig az iskolában tanultunk, megtanulható ezen is. MIÉRT NEM LEHET LINUX-ON ÉRETTSÉGIZNI?!?!?! A válasz az informatikai tudatlanság és az, hogy csk le akarnak tenni valamit, nem érdekli a diákokat igazán. Példa ként engem eddig szinte mindenki körberöhögött, mikor megmondta hogy Ubuntu-t használok most. Kezdődik a beszélgetés ezzel: "Az meg mi?" "Egy Linux disztribúció." "Nekem Magyarul beszélj!" Ekkor jössz rá, hogy milyen buta emberek vesznek körül. Megtanulják az irodai alkalmazások használatát, de sohsem fogják használni. Én megtanulom, de valószínűle én sem fogom, hisz én programozni és egyéb dolgokat is kiprobálok/tanulok. A fantáziám még mindig piszkálja, hogy mi van egy olyan emberrel, aki mondjuk nem Linux-ot vagy Win-t használt egész életében, hanem tegyük fel MAC-et. A megszokott rendszerben tökéletesen meg tud csinálni mindent, de az érettségi rendszerén már nem? Elmondom: Megsz**ja. Kérek mindenkit, de főleg az Oktatásügyi Minisztériumot, hogy realizálja végre, az informatika nem merül ki a Microsoft Office-ná, no meg nem csak egy operációs rendszer van a világon! Minden mást használó veszít az eséjeiből, az érettséginek pedig minnél egyenlőbb dolognak kellene lennie. Még ha csak az Office dolgok is vannak a tantervben, azok is vannak a többi rendszer alatt. Meg lehet tanulni ugyan úgy, mint a többit, egy cseppet sem könnyebb. A megoldás, ami szerintem elég emberbarát, megválasztani, milyen oprendszert tanuljon a gyermek, vagy megadni az esélyt, hogy eldöntse maga. Az elején biztos kevesebb linuxos lenne, de egy idő után nőne a számuk. Lényegében csak egy olyan dusztribúció kell, ami minden fontosat tartalmaz, ami csak kellhet a tanításhoz. Sajnálom hogy ez nem valósul meg, pedig lenne értelme.

Valami azt súgja, egy cseppet elhúzódott ez a példa...

Szólj hozzá!

Címkék: windows linux oktatás ubuntu csak irodai alkalmazások!!!


A bejegyzés trackback címe:

https://newlinuxer.blog.hu/api/trackback/id/tr71353982

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása