Friss topikok

2009.10.15. 16:41 robiwolf

Juj, avagy elfogyott a hely...

Szerencsére nem a 8.04 játszik velem megint, de akkor is szomorú tény. A régebbi postok között volt egy, ahova van linkelve kép a készülő fenevadról, sajna vele volt probléma. Dinamikus partíciót kapott, vagyis a méretének változnia kellene, ahogy igény ven rá. Most lett volna, az alap hely, amin volt 4,2 giga. Ebből az átalakított 9.04 foglalt 3,44 gigát. Indítottam egy remastersys-t, remélve hogy minden rendben lesz, de nem. A pohár nem nőtt, ahogy töltöttem bele a vizet. Maradt a fix 15 gigás újstülöt, amiről még mindig nem tudok képet adni, mert nincs telepítve az alap képlopó. A nevét sem tudom, tegnap néztem google-ban, de nem leltem. Ma még nekifutok egyszer. Ez a csupasz kis valami viszont megmutatta mit csinálnak a Canonical-nál. Alap dolgokat felraktam, amik jól jöhetnek, így pl.: synaptic, firefox, maga a grafikus felület, becsúszott egy ikonszett is és a compiz is fent van már. Végül is nem marad le senki semmiről, nem szép, egyáltalán nem az. Ha végiggondoljuk hogy mit kapunk egy 700 megás Ubuntu telepítővel és hogy hogy fut, akkor azt kell mondjam, minden tiszteletem a fejlesztőké. Már úgy berögződött a sudo apt-get install, hogy hihetetlen. Persze már tudok hozzáadás eltávolítással is telepíteni, de ez sokkal egyszerűbb jelenleg. Mivel az éppen felnövő rendszer több helyet kapott, ezért a témákat és minden mást átültetek bele, így ebből már elkészülhet az a verzió, ami nekem kell. Láttam néhány számomra furcsa megoldást, amit szeretnék tesztelni. Ugyebát egy Jaunty kernelre épült, csupasz Ubuntum van most. Volt egy dolog, ami megfogott, egy Ubuntu felhasználó Mint repóból telepítette a dolgait. Tudom, a Mint is Ubi alapú, ahogy az Ubi meg Debian alapon van, de valahogy még is máshogy nézett ki a rendszere. Vakartam is a fejem, lényegében arra jutottam, ha megtetszik valami egy másik Linux disztribúcióban, megnézem mi az és legjobb tudásom szerint megpróbálom beépíteni. Egy igen pikáns egyveleg lesz, de édesanyámon kívül nem hiszem hogy valakit is zavarni fog. Visszatérve a rút kiskacsára, meg kell oldanom egy idegesítő problémát. Ha egy .tar.gz, .tar.bz, .tar.bz2, vagy más linux csomagot leszedek és megnyitom, akkor azt a rendszer automatikusan egy csatolt kötetként nyitja meg. Fent van a synaptic, de a picike így oldja meg, nem mondom működik, de idegtépő mindig leválasztgatni. Hogy még egy kicsit fényezzem a Canonical-t, ők gondoltak rá, hogy lesz ilyen elvetemült humanoid, mint én és van olyan lehetőség valamelyik beállításban, hogy megadd hogy az ilyen és ilyen kiterjesztésű fájlokat milyen program nyissa meg. Gondolom most jól röhögtök, de még rá tudok duplázni! Tegnap megtaláltam ezt a menüt és NEM ÁLLÍTOTTAM BE! Most meg nem emlékszem hol lelem, de átkutatom megint az aprócska menüt, aztán lesz ami lesz. Szorítsatok, ja és még valami! Az építő jellegő hozzászólásokat is várom/szívesen fogadom!

Szólj hozzá!

Címkék: ubuntu építés tarballok társítása synaptichoz remastersys kifut a helyből


A bejegyzés trackback címe:

https://newlinuxer.blog.hu/api/trackback/id/tr451452204

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása