Friss topikok

2009.10.17. 20:14 robiwolf

Nincs net, vagyis most már megint van...

Az lehet hogy nem tudom hogy törte föl a rendszer a netet, de azt igen, hogy az IP címem 30 pecrenként újra generálódik, ezt már nem tudta feldolgozni. Buhaha, de már kezdek karakterharcos lenni én is ám, tudtam hogy először mennyit kinlódtam a net belövésével, most megint elkövettem egy hibát, de utánna már tudtam hogyan tovább. A hálózatot megpróbáltam a Network Manager-rel megcsinálni. Átvettem PPPoE-re, beírtam a felhasználónevet, jelszót, meg hogy használja az eth0-át a kapcsolódáshoz. Katt rá, ok, be volt pipálva, gép kivette a pipát. Én visszaraktam, ezt eljátszottuk 3-4-szer, majd mint a fény a sötétségben beugrott hogy ezt csak terminálban tudtam megcsinálni és hogy ehhez van a Súgóban segítség és ezt először is így tudtam csak megoldani. Bumm, súgó izzítása, Internet Beállítása menüpont, ezen belül PPPoE. Buhaha, itt van ez kell nekem, a következő parancsot kell beírni a terminálba, hogy rendesen tudjuk konfigurálni az enyémhez hasonló netet: "sudo pppoeconf", persze az idézőjeleket hagyjuk el. Ez végigvezet minket egy néhány pontos konfiguráláson, mindenben segít angolul. Megkérdezi hogy bejelentkezés után rögtön indítsa-e a netet, beálítsa-e magától ezt-meg azt, teljesen korrekt, és most már tudom értékelni. Nem egy ismerősöm nyúlt volna a polc felé és lökte volna a meghajtójába a Windows telepítőlemezt, miután nem sikerül grafikus felületen elindítani a netet, pedig ott van minden a súgóban. Hogy mondjak még valamit, lehet Ubuntu és Kubuntu Carmic lemezeket előrendelni. Ez egy teljesen ingyenes dolog, én is megtettem most, életemben először. Egy CD-t kértem csak, egy Ubuntu Carmic-ot, de bevallom, elgondolkodtam a Kubuntun is. A legjobb hogy akár az összes lemezből is kérhetünk egyet, akkor is ingyen van az egész. A kiszállítás persze időbe telik és maga a disztribúció sincs még kész, de én ráérek, most a régi-új Hardy Heron-ommal úgy is elleszek, megint felrakni mindent, megint megcsinálni a saját Ubuntu variánsom, most például nagyon nagyon jól jött volna, ha minden klappolt volna. Ez alatt a saját figyelmetlenségem, a rendszer elromlása és az .iso fájl kiírását értem. De időm mint a tenger, már tapasztalat is van, hisz lényegében kétszer építettem fel azt a rendszert is. Persze nem számítok nagy linuxosnak, csak csinálom amit gondolok, néha nagyon megnehezítve saját életem ezzel. Ja, hozzáteszem, VAN HANG! VAN TÖKÉLETES KÉPMINŐSÉG! 

Szólj hozzá!

Címkék: pppoeconf pppoe csatlakozás beállítása hol volt hol nem


A bejegyzés trackback címe:

https://newlinuxer.blog.hu/api/trackback/id/tr241456698

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása