Friss topikok

2009.12.03. 14:08 robiwolf

A Debiant nézegettem...

Elég sokan ismerik a Debian-t, ugye erre épül az Ubuntu. Kíváncsi voltam a külömbségekre, gondoltam telepítek egyet VirtualBox-ba. Persze, nem rég töröltem le ezt a programot, mert összekuszálódik tőle néhány dolog nálam (ez nem feltétlen következik be máshol! Mindenkinek csak ajánlani tudom, mert OS tesztelésre szerintem ez a létező egyik legjobb program!). Feltettem megint, mert nálam ez egy se vele, se nélküle dolog. Buherálással minden munkára bírható, csak nem egyszerre :(. Lényegében a buherálás miatt nézegetem a többi rendszert, melyik működik az igényeimnek megfelelően kevés karakterharc és utánnaolvasás nélkül. Az Ubuntu normál felhasználásnál is produkálhat (nem feltétlenül teszi, főleg a harvergyártók miatt van ez és a szoros, 6 hónapos kiadási idők miatt,) hibákat. Segítséggel, utánnaolvasással 99,99%-uk megoldható. Persze egy normál felhasználónak ez rémálom, már kezd engem is kicsit kiábrándítani. Debian, láttam már képeket róla, tudok egy-két dolgot és linux ez is. Nekifogtam a letöltésnek. Itt volt egy dolog, amin még most sem tudok napirendre térni, majd utánna kell még olvasni/kérdezni. Az oldalon a legfrisebb Debian verzi x86-os változatából volt fönt kb 40 lemez. Nem tudom miben külömböznek, sok egyszerűen csak Debian 503 1.iso, ...2.iso és stb. volt.

A vége fele már kicsit konkrétabbá vált 5 lemezkép, de még ez sem volt az igazi. Szerencsére találtam egy olyat, hogy net install cd, ezt le is szedtem. 150MB és net kell hozz, lehetőleg nagyon gyors... Este 9 óra volt, mikor elkezdtem felpakolni a rendszert. Első észrevétel, Ubuntu 256MB RAM-mal nyöszörög, már telepítés is döcögött nekem, ez pedig szárnyalt. Asztali környezetet ki lehetett választani még telepítés előtt, lehetőségek között LXDE, XFCE, KDE és GNOME, vagy ott volt még a "más" opció is. Ez már alapvetően nagyon okos dolog, dícséret érte! Én a már megszokott GNOME-ot választottam, csak hogy tisztább képet kapjak majd a jelenlegi Ubuntu 9.10 és a Debian 5 közötti külömbségekről. Nem mondanám tl bonyolultnak a telepítés folyamatát, későbbiekben képekkel és leírásal csinálok is egy postot róla, mert szerintem megéri megmutatni, de előtte egy sima Debian lemezzel is meg kéne próbálkozni. Még egy plusz pont, netinstall után tökéletesen magyar nyelvű rendszerem volt, semmit nem kellett csinálni ehez. Maga a telepítés este 9-től 11:30-ig tartott. Ez sok idő, de a normál telepítés ennél sokkal gyorsabb. Majdnem el is aludtam, mert beteg vagyok és lázas, szóval nem örültem neki, hogy ilyen sokáig kell fentmaradni. Az  első indítást viszont meg akartam csinálni, meg is volt. Ismerős GNOME, már csak a programokat kellett megnézni, leásni már se erőm, se kedvem, se pedig agykapacitásom nem volt már. Körbe szeretnék nézni és próbálgatni hogy megtudjam, mennyire stabil. Az eddig hallottak alaján az Ubuntunál stabilabb, szrintem érthető, nincs meghatározott kiadási idő. Akkor jön ki az új rendszer, ha elkészült. A nagy reménysugár az Ubuntuval kapcsolatban ezért szerintem a Ludic lesz, erre is kicsit töb idő lesz fordítva és elég jó alap a mostani Debian ahhoz, hogy egy hihetetlenül jó rendszert hozzanak össze a Canonical-nál. Számomra viszont még mindig sok a nyitott kérdés, megéri-e addig várni, mennyi bug lesz benne, mennyire lesznek ezek a hátrányomra? Kezd egyre inkább előtérbe helyeződni a kényelem, amit az előző LTS-től megkaptam. Csak nagyon kevés problémám akadt vele, persze már több mint egy éve ment a bugok felkutatása és javítása, mikor használni kezdtem... Na, mondegy, majd alakul valahogy, az egyik válasz számomra a Debian, amiről mostanság egyre több kellemes információt hallok.

Szólj hozzá!

Címkék: gondolkodás debian ubuntu érvek ellenérvek kétekkedés


A bejegyzés trackback címe:

https://newlinuxer.blog.hu/api/trackback/id/tr341571200

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása