Friss topikok

2009.10.29. 18:02 robiwolf

Megint itt, sok sok dologgal a tarsolyomban

Ma kijött az Ubuntu 9.10. Huhú, néztem képeket, nem mondom, tetszik. Tudom, egy olyan ember, aki nem látja csak képről a disztrókat, az meg sem tudja különböztetni őket. Leírást is olvastam, elégedett vagyok, már le is szedtem a lemezképet, holnap pakolom újra a rendszert. Ma feltelepítettem erre a célra a Gnomebaker-t, ami egy lemezíró program. Remélem a .iso fájlokat kibontva írja, mert ha nem, akkor befonom a hajam... Tesztelem én is, már készülök lelkileg a karakterharcokra, a videókártyám dolgait hegesztgetni kell majd, ebben biztos vagyok. Most is furcsa megoldásaim voltak, de ezek már Jaunty-n sem váltak be, valószínű hogy Karmic sem fogja preferálni. Olvasgattam egy érdekes kísérletről. Kapaszkodjunk, magyar fiúk-lányok egy laborban azzal ütötték el az idejüket, hogy Linux által használt fájlrendszereket teszteltek, hasonlítottak össze. Egy tezstegységen történt mindez, nem feltétlen működik mindenhol ugyan így, de az általuk használt merevlemez megmutatta a sebességkülönbségeket. Amit hiányoltam az az ext4 volt, csak az ext3 szerepelt ugyanis a tesztelt dolgok között. Öreg testvére gyorsabb, ezt biztosan mondhatom, ahogy azt is, hogy kevésbé biztonságos. Persze ez szinte észrevehetetlen. A tesztek kimutatták hogy az ext3 a laglassabb naplózó fájlrendszer a tesztalanyok közül. Nem baj, ez eléggé ellensúlyozva van biztonsággal, bámulatos, mire képes ha meghibásodást kell helyrehozni. Sajnos agyorsabb fájlrendszerek rendre gyengébbek ebben a képességben, ez nem volt a kísérletben, én nolvastam utánna. Érdekelt a dolog, hisz itt állok egy friss Ubuntuval, szeretném biztonságosan és gyorsan használni. Itt a link a blogra, ahol olvastam az ezzel kapcsolatos dolgokat. Persze mindenféle képpen olvassunk utánna milyen hátrányokkal járhat egy egy fájlrendszer használata! Következő napirendi pont, Linux játékok. Vannak, vannak nagyon jók, de engem nem ezek érdekelnek. Ami engem foglalkoztat, az a PlatinumartSandbox. Ez egy játékmotor, játékkészítő program. Ingyen is beszerezhető, de akkor be kell tartani a dolgokat, amit írnak vele kapcsolatban. Ha ingyenes verziót használunk, akkor csak a jelenlegi operációs rendszerünkre építhetünk játékokat. Ha értékesíteni szeretnénk, akkor be kell küldeni a Sandbox-nak, ők ingyen kapják és ötleteink, megoldásaink felhasználhatják akármelyik saját játékukban. Azt kell mondjam, ez létezik Ubuntu alá is. Meg is próbáltam leszedni, nem sikerült, az oldal nem volt hajlandó elindítani a letöltést... Elmondom miért rajongok ezért a dologért annyira. A készítők csináltak tutorialokat, videó az összes és fent van a Youtube-on. Az elképzelés az volt, mikor megalkották, hogy a család együtt is meg tudja írni a saját játékát, vagy éppen apuka a kisfiának. Egyszerű használni, egyszerű játékot csinálni benne. Nem tudok véleményt mondani a vele készült programokról, nem kerestem őket. Engem viszont minden érdekel ilyen dolgokkal kapcsolatban.

Szólj hozzá!

Címkék: sandbox fájlrendszerek ubuntu 9.10


A bejegyzés trackback címe:

https://newlinuxer.blog.hu/api/trackback/id/tr71484561

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása