Friss topikok

2009.10.31. 20:23 robiwolf

Berendezkedés...

Már felraktam a kedvenc témáim, menek rendesen, minden szép és jó ezekkel. A nettel volt gond, de nem megoldhatatlan, csak kellemetlen. Minden alkalommal be kellett jelentkezni, nem indult automatikusan, de a linux felhasználók már megszokták a hegesztgetést, küldtek is fel egy leírást, mint hogy kell csinálni hogy ez orvosolva legyen. Lényegében már csak system monitor kell és kész az asztal és kinézet rész. A programokhoz is csak megszokásból nyúltam, felraktam az Mplayer-t, az audacious-t, sőt, azt hiszem ez már a 2 belőle, igen. Ezen kívül még egy emesene is fel lett rakva, csak tesztként, de ez egy olyan dolog, amiről mesélni kell... Ugye jó MSN kliens az álma sok linux felhasználónak, ebben benne van élből az MSN Plusz és összehasonlítottuk egy ismerőssel, egy menüvel többet tud mint maga az MSN! Így hirtelen nem is tudom mi az, lényeg a lényegben, hogy ez kell az MSN-ező linuxosoknak. Következő napirendi pont: HD filmek. El kell mindanom, a gépem pont a küszöbön van a HD filmek lejátszását illetően. Egy 720p-s film lejátszásának is már viszonylag nagy az igénye, ez kompletten azt jelenti, hogy egy egy magos proci, 512 ram és egy 128 megás grafikus kártya elviszi, de szét fog a hang és a kép nagyon csúnyán csúszni, vagy első néhány képkocka után csak hang lesz. Tettem egy próbát most megint mert az én gépem is ide tartozik ugye. A totem semmi féle képpen nem jöhet szóba, hisz egy kicsit nagyobb az igénye, nekem meg kell minden megabájt a ramból, még az a 10 is, amivel többet eszik az Mplayernél. Még az utóbb említett programban is ügyeskedni kell a beállításokkal, hogy gyorsuljon a kép. Sikerült egy beállításal elérnem azt, hogy nem csúszott szét, csak akadt a film, egy másikkal pedig a szétcsúszást... Szóval továbbra sem tudok HD filmeket nézni. Nem keseredtem el, egy olyan filmet próbáltam lejátszani, amit már láttam, össze is hasonlítottam. Nem kell túlragozni, a HD sokkal szebb, tisztább, ha társul mellé valami erősebb hang is, nem mp3, akkor egyszerűen hihetetlen élményt nyújt. Következő gépem már bírni fogja, akkor majd nézem. Olvastam hogy kipróbálta egy srác a GTA San Andreas-t Wine alól és meglepő dolog történt. Összesen 10 másodpercre volt szügsége a számítógépének hogy játszhason. 1024x768-as ablakban egy 512mb RAM, 1,7Ghz-es cerka és egy 256 megás vigeókártya elég volt ehhez, no meg az Ubuntu. Ezen felbátorodva elkezdtem a kedvenc klasszikus játékom után kutatni, ez pedig a Diablo 1 és a Diablo2 - Expansion set. Azt szerintem a Diablo 2 tulajdonosoknak nem is kell mondanom hogy ez a játék Windows ÉS MAC kompatibilis. Várható hogy fölrakm, de nagyon is esélyes hogy megy, mert előre tájékozódtam és nem egy asztal van lefényképezve amin egy jól felismerhető KDE felületen a szokott 800x600-as képernyőn egy barbár harcol. Ez a 800x600, ez a játék maximum képernyőfelbontása :). Nem is gond, el lehet nézni neki, hiszen a Diablo2 sima kiadása 1998-ban jelent meg. Az az év még sok klasszikust hozott, termékeny év volt. Nagyon elégedett vagyok igy mindent együtt véve az új Ubuntuval, tetszik, szerintem gyors is, a stabilt még nem merem megkockáztatni, mivel kísérletezek ugye a fájlrendszerrel, de szerintem egy dolgot már visszahívott a rendszer a naplóból... Lényeg az hogy jó! Néztem linux játékokat, találtam néhányat, ami úgy néz ki képről, hogy fut nálam, de ez csalóka. Valamiért minden linux játék többet eszik, mint ahogy azt a képekből meg lehetne ítélni. Nem baj, ha nem mennek, nem vágom földhöz magam, csak tesztelni akarom őket. A Diablo sorozat elő két tagja viszont nagyon kis rendszerigényű, még Wine on keresztül is, ebben biztos vagyok.

Szólj hozzá!

Címkék: boldogság berendezkedés ubuntu 9.10 hd film lejátszás gyenge a gép hozzá nosztalgia játék téren


A bejegyzés trackback címe:

https://newlinuxer.blog.hu/api/trackback/id/tr741489568

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása