Friss topikok

2009.11.22. 18:51 robiwolf

Térítés...

Egy osztálytársam és jóbarátom gépét vérteztem föl Ubuntu 9.10-el, a kérésére. Különösebb oka nem volt a váltásra, hiszen a Tisza Sofver-nér vettek Windows-t és Office-ot is hozzá annak idején, de már unta, látta a lehetőségeket ebben, meg hát azért a többi programért is fizetni kellene  Win-alatt. Itt sok az ingyenes és jó dolog, nem hagyhatta ki. Áthozta hát a gépét, megmentettük amit kellett, majd föllöktem a 9.10-et rá. Feltettem a videókártyája driverét, mert szerette volna az efekteket az asztalára, alapból pedig nem akartak menni. Itt történt valami malőr, mert restart után már nem tudott felállni a rendszer. Nem is kell mondanom, milyen kellemetlenül éreztem magam... A gép ittmaradt, és buliba mentem, aztán hazajöttem, ma egy félkómás gomorfájós időszakomban újrahúztam a masinán a halott rendszert. Nem vacakoltam a driverrel, mert tudtam mit művel, sajnálom is. E helyett megpróbáltam a lehető legtöbbet kihozni egy efektek nélküli Gnome-ból. GTK 2x-es témák tömkelegét nyálaztam át, telepítettem, meg hát mindent, ami kicsit is segít a külsőt otthonosabbá tenni. Lényegében véve büszke vagyok. Nem egy mestermű, de a helyzetből kihoztam amit lehetett. Feltettem néhány lejátszót, programokat, amelyek kellettek. Ami megfogott, az az, hogy tartotta a tempót a gépemmel a másik. A legnagyobb különbség a processzorokban van, nekem 2,66Ghz, haveroméban pedig egy 1,7Ghz-s pörög. Majd 1Ghz és nállam efektek, nálla nem. Ez hozta kb egy szintre a két masinát. Sokkal gyorsabb lett minden, mint Windows alatt volt, elég csak a bootidőről beszélni, már ha bebootolt. Ezt is sikerült felderítnem, a gép néha egyszerűen nem indult el. Olyan biztonsági protokol van a BIOS-ban, ami megakadályozza az egér vagy billentyűzet nélküli indítást. Mind a kettő PS2-es csatlakozású, és elég laza... Megigazítom, megy, elengedem, pittyeg, lefagy... Megoldva, ez előtt komolyabb gondra gyanakodtam, a régebbi gépem a videókártyája miatt nem indult el, olyankor szét kellett szedni, majd, jobb híján megint összerakni és akkor ment. Szóval én sem lustálkodtam, volt feladat meg megoldani való probléma... 

Szólj hozzá!

Címkék: hiba boldogság ubuntu telepítés összeomlás efektek nélkül megoldogott


A bejegyzés trackback címe:

https://newlinuxer.blog.hu/api/trackback/id/tr531544421

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása