Friss topikok

2009.08.11. 00:25 robiwolf

Berendezkedés

Ismét letöltöttem a nekem kellő programokat, mint például videó és zenelejátszók, a Wine, az Opera. Volt szerencsém  összevetni a Firefox és az Opera futását, ahogy vártam, az utóbbi magasan győzött. A flash egyik alatt sem működik, pedig telepítettem az Adobe erre vonatkozó termékét. Majd megoldom valamikor... A különbség az oldalak betöltésében és a memóriahasználatban ütköztek ki. Míg operával egy másodperc alatt tudok lapot váltani, zökkenőmentesen és maximum 30%-ra fut fel a memória és processzorhálózat, addog a Firefox 4-5 másodperc alatt teljesíti ugyan ezt és rendszert is totálisan leterheli.

A grafikus program, ugyebár a GIMP. Nem rossz, használtam már, de Photoshop marad, ahoz vagyok szokva. Van ez a jól működő CD, DVD + - , meg RW írási probléma a linuxok körében. Eredetileg nem ezért, hanem a CD képek mountolása végett raktam fel Wine-al a PowerISO-t, de pont rewese-ben sült el. Virtuális meghajtót nem lehet csinálni, viszont hihetetlen mennyiségű CDkép formátumot tudunk vele kiírni akármilyen adathordozóra. A képek persze kinyitva és képként is felkerülhetnek. Ezt a programot ajánlom is mindenkinek, egyszerűen kezelhető, egy lényegretörő problémát hidal át viszonylag kényelmesen és a trial verzió korlátjai nem vonatkoznak az írásra. Lényegében egy ingyen programot használunk így, és nincs a csúny visszaszámlálás sem, megy amikor csak akarjuk. Visszatérve a grafika részre, a Photoshop telepítése elég macerás, leírom majd, ha nekem megvolt. Továbbá csak a CS2 fut, nem tudo ez kit hogy érint, nekem személy szerint ez a kedvencem. Főleg már telepített példányokat keresek belőle, de ha egy összefüggő setup.exe akad a kezem közé, vagy valami nem lemezkép, akkor indul a móka. A zippeket meg a rart is elviselem, csak tudjam mappába pakolni a cuccot belőle. Mivel megvolt Windos alatt a megszokott programkörnyezetem, amit hasznosnak éreztem, átraktam egy 7 gigás kis merevlemezre. Nem partíció, egy teljesen külön doboz... Hú, ez csúnya volt, na, mindegy. Van egy Total Commander Ultima Prime nevű program, ami egy kommander, csak ki van bővítve hihetetlen mértékben. Linuxosok figyelmébe is ajánlom hisz az Ext3-mas fájlrendszer képes írni, olvasni, csak két kattintás az egész. Itt is bejön a megszokott nyomja meg az 1-2-3 gombot, de cserébe egy ingyen programkörnyezetet kapunk. A The KMPlayer, ez egy átfogó, hihetetlenül jól codec felszerelt videó, hang , egy szóval multimédia lejátszó. Még az swf és flv formátumokat is viszi, sőt, a meghibásodott médiarészeknél nem állmeg, csak kihagy egy kis részt és halad tovább kifogástalanul. Opera, FTP kliens, torrentkliens, saját lejátszórendszer, mindez egyetlen 80 megás telepítőben. Már teszteltem, grafikahibán kívül (ami főként a képek frissítése a menüben és a beépített zenelejátszó gombjaiban mutatkozott) nem vettem észre semmit. Még végignézem mi használható és mi nem, de így is egy jó döntés egy ilyen indítás egy reinstall után. Wine és ez, innen már minden megoldható. Semmi pénzért nem hagytam volna vaszni. Egy multifunkcionális converter is van, ezt még nem néztem, mit művel ilyen körülmények között. A neve SUPER, ez mindent el is árul. Formátumok széles választéka (videó és audió). Kép, hangminőség szabájozás, képméret, arány, bitrate hanghoz, képhez, képkockaszám, minden. Szerintem nagyon professzionális és emlékeim szerint ez is ingyenes, de tesztelem még. Egyenőre akkor ennyit, majd később írok.

Szólj hozzá!

Címkék: linux windowsos progik ubuntu 8.04 wine al tesztelendő programok ingyen programok


A bejegyzés trackback címe:

https://newlinuxer.blog.hu/api/trackback/id/tr441301811

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása