Friss topikok

2009.08.10. 16:10 robiwolf

Ubuntu 8.04 LTS Desktop...

Ubuntu 8.04 LTS Desktop: Amint neve is sugallja, 2008 Áprilisi születésű. Gond nem nagyon adódhat vele, tömeges géptelepítéshez ajánlják. Azt kell mondjam, a grafika nem túl érezhetően, de gyengébb a 9.04-es verzióban látottnál. Ez persze természetes hisz egy év fejlesztéssel van előlrébb a másik verzió. A net beállítása egy rémálom volt, persze kiderült hogy csak én voltam kakadu, kellett volna egy reboot és kész, de nem, nekem most azonnal kell! Próba szerencse alapon indítottam újra, bejelentkezett és amint ráléptem amozillára, már ugrott is föl a Google.

Persze le fogom tesztelni, ez produkál-e szépcsúszott képet kikapcsolás után. Azt furcsálom viszont hogy újraindításnál a mások sem csinálta. Végül is mindegy, a biztonság kedvéért még leszedem a Debiant és a Suse 10.1 is ugrásra kész. Az utóbbiról az a hír járja, hogy elég ingatagra sikerült. Nem szidni akarom, de ha lehet, inkább a Debian, most úgy is az van a linux ranglétra tetején sokak szerint. Lényeg a lényegben, még nem frissítettem, nem telepítettem dolgokat, ellenben a számítúgépem meggyötörtem rendesen. Jujj, a telepítésről még nem is beszépltem! Megint csak a partícionáló menü tűnt a legjobban fel. Nincs csúszka, merőben hasonlít, de valami számomra ellenséges grafikával vannak jelölve a partíciók. Nem baj, reményeim szerint csak egyszer találkozok ezzel. Megint felosztottam az egész merevlemezt. 1giga AWAP, 15 giga /, és a többi 64 giga /home. Ez a telepítő nem támogatta az elsődleges/logikai és eleje/vége opciókat, pedig az utóbbi nagyon hasznos. A renszer felment kb 20-25 perc alatt, valljuk be, addig szerintem mindenki el tudja valami mással ütni az időt... A kötelező újraindítás és már lehetett is álligatni. A boot és reboot idő nőtt, de ez megint csak nem volt meglepetés. Sikerült az előző rendszert is lemérnem stopperrel, ezen a gépen (2,66 Ghz Celeron, 133Mhz FSB, 512 Mb RAM/266Mhz, ATI Radeon 9600/128Mb/400Mhz) cirka 16 másodpercbe telt leállni és újraindulni. Ez jelenleg 28 körül van, ami azért szerintem még mindig szép teljesítmény. Ugyan ezen a konfigurácion egy Windows XP 37 másodperc alatt áll fel. Írták is hogy a 8.04 LTS kicsit "komótosabb", viszont tovább rágódik a műveleteken. Lehet hogy lassabb, de nem is hibázik annyit, mint 9.04-es testvére. Tesztelem is tovább, mit lehet kihozni belőle, persze a bootolási hibát is megnézem, megírom hogy mi hogy fut.

Szólj hozzá!

Címkék: hibák grafika ubuntu sebesség stabilitás 8.04lts


A bejegyzés trackback címe:

https://newlinuxer.blog.hu/api/trackback/id/tr831300669

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása