Friss topikok

2009.10.22. 14:01 robiwolf

Ami elmaradt, avagy űberpost

Tegnap nem sikerült felküldeni az írásom, kiugrott oldalt, hogy "Sikertelen mentés". Már késő volt, fáradt voltam, hagytam mára. Nem is bánom, van néhány téma, amit most lusata ember lévén egy nagy postba sűrítek. Először is, legutóbbi frissítéseimnél nem adtam linket, ezt szeretném pótolni, de előtte leírom új tapasztalataim, mert valljuk be, kezdek felnőni az Ubuntuhoz, tudok már nem csak csodálkozva/bosszankodva írni. A Transmission frissítése nálam egy fontos dolog. Ugye még a 8.04-et használom, de a lentiekben még kitérek erre is, hogy miért. Erre a disztróra az 1.06-os Transmission került alapból és ez már nem felel meg számomra. 50 kapcsolat torrentenként, többet nem is lehet beállítani és még sorolhatnám. A frissítéskezelő nem fog jobbat ajánlani, a tarballok valamiért mostanában virgonckodnak. Persze csak azok, amik már a felettem lévő dolgokra készültek. Nem támogatott dolgok .deb-ből telepítése szintén megfekszik, mivel elavulak a függőségek, nem is lehet megfelelő verziószámút tölteni már erre a vén rókára. Se baj, valahogy megoldottam annak idején, pedig még tarball-t sem tudtam telepíteni. Tudom hogy .deb-et szedtem, hát belöktem gúgliba hogy Transmission.deb. Ki is dobta a Getdeb-et és a legfrissebb Debian pakkot az még támogatott Ubuntukra. A lényeg, hiába szedtem a kliens hivatalos oldaláról deb fájlt, mindig meghalt telepítésnél függőség hiány miatt. A vicc, hogy még az a verzió is, ami alapból fentvan a Hardy-n. Nem lényeg, egy mesés darab van felkínálva a Getdeb-en, nagyon jól konfigurálható, sokkal frissebb az alapnál. ITT A LINK! Ez a frissítés szerintem nagyon is ajánlott, én csak így tudtam megoldani. Le kell szedni mind a kát fájlt és előbb a common végződésűt, majd a gtk végződésűt telepíteni. Megpróbálhatjuk fordítva is, de rögtön kidobja a rendszer hogy, hülye vagy, előbb a commont tedd már fel! A Pigin-t kellett volna még, azt sem nagy kunszt. Fel a hivatalos oldalra, terminált nyitok, az oldalról copy, paste a tároló és a kulcs, majd kiadod a telepítési parancsot, vagy hozzáadás/eltávolítás és már a frisset mutatja, vagy nem, de az biztos. Ezt is leírom, ha megcsináltam, de tudom hogy így megy, csak lusta voltam megcsinálni. Mi van még, ja, végleges külsőről beszéhetek! Beleszerettem a Compiz-ba és az Emerald nyújtotta gyönyörűségekbe. Sikerült egy mesés asztalt varázsolnom magamnak, amit majd egy későbbi postban megmutatok, témák neve is várható, elég átfogóra tervezem. A Hardy: igen, öreg. Ez sajna egyre jobban érződik, még mindig kényelmes, de ha probléma akad benne, azt már nagyon nehéz megoldani. Most előjött nállam is egy, ami biztos megint saját hülyeségemből fakad. A filmek lejátszása egy mesésen gyenge pontja lett a gépemnek, ez szerintem azért van, mert a létező összes codec pack-ot leszedtem, hogy menjen minden biztosan, de gyanús a zárt ATI driver is. Mióta fentvan a driver, nem tudok filmet nézni, mert vagy akad, cagy pedig villog, vagy arra hívatkozik a lejátszó, az összes lejátszó, hogy nincs videóeszköz a megjelenítéshez. Ez előjött reinstall előtt is, ha emlékezetem nem csak, akkor megint a zárt driver miatt. Ez van sajna, az ATI nem leányálom Ubuntu alatt. Láttam megoldásokat, macerás, aki nem ért a terminálhoz, az beleőrül, de én kénytelen/kelletlen végig fogom csinálni. A hang és kép dolgok futnak, nincs aggodalomra ok, ha meg megint hazavágom az OS-t, akkor itt a lemez, csinálom megint. Akkor haladjunk tovább: miért is nem a Jaunty-t használom? Ezt a kérdést most már meg tudom válaszolni szakszerűen, nem csak odalökni hogy összeomlik mindig. Itt is az ATI driver a ludas és ezt már hallottam sok másik felhasználótól, reményeim szerint a Karmic-hoz már rendes támogatást ad az ATI. A lényeg, az a driver, amit a 9.04-hez kiadtak, nem megbízható a regabbi kártyákkal. Persze evidens hogy mi a régi, egy Radeon 9600, vagy 9800 már az. Az nem számít, hogy Pro, vagy csak Classic, hatalmas tortúra melóra fogni őket. A csúnya dolog, hogy leírtam e miatt a Jaunty-t, pedig az működik tökéletesen. A driver olyan vacak a videógyorsítómhoz, hogy már nem képes a rendes beállításokkal megjeleníteni a Gnome asztalt, lényegében fagyasztja az egész gépet, úgy, ahogy van. Ez a dolog is orvosolható karakterharccal, ami nekem is felkeltette az érdeklődésem a frissebb disztribúció iránt. A lényeg, hogy az ATI oldaláról le kell tölteni a .run ban lévő telepítőt, és ezt terminálban át lehet alakítani vagy tarballba, vagy .deb-be, már nem emlékszem. A lényeg, hogy a telepítés után ezt el kell végezni, ha azt akarjuk, hogy használató maradjon a rendszer. Csúnya dolog ez, nem támogat saját terméket egy gyártó, pedig az az érdeke hogy legközelebb is tőle vegyenek... Kezd viszont kinyílni a szemük, ami jó hír, én is várom hogy végre minden klappoljon, mert most ez a három betűs felírat az, ami legjobban akadályoz a szabad felhasználásban, és ha lekaparom a PCI kártyáról, akkor sem lesz jobb. Folynak viták most az új Win7 és Ubuntu rendszerekről. Találkoztam már mind a kettővel, elég sokáig jutottam a Windows-al is, ki merem mondani, már ha gond volt akármivel, meg tudtam oldani. Itt még van kihívás, ezt szeretem, sokkal jobban testreszabható, ingyenes. Az utóbbi egyre jobban érdekel és tetszik, jobban alszok, mióta Ubuntum van. Na, megint a "Sikertelen mentés". Nem lényeg, majd elmentem egy szöveges fájlba, aztán beszólok a srácoknak hogy rúgjanak már a gép oldalába, mert előkaparom a WordPress-em, aztán költözök! Visszatérve a Win vs. Ubi-ra, szerintem ez nem is annyira vs., inkább megszokásnak, lelkiismeretnek és sok másnak mondanám. Szerettem a Win-t is, és szép az új, meg gyors, de nekem nincs pénzem rá, leszedni pedig már nem szeretném, már nem az én világom. Főként mivel már lemondtam a játékokról, egyet kivéve, de az is PS1-re van. Meg ennek a sorozatnak a többi tagját... Mindegy, a lényeg, hogy nem erős a gépem, már ha akarnám sem tudnám tartani a tempót az új játékok követelményével. Anyagi helyzetem nem engedi, és persze mondjuk eredeti lemezt venni, ha megtehetném, megtenném, de nem tehetem, meg nem is menne. Nem pótcselekvés ettől még a linux, inkább a kihívás, az új és persze a gép teljes kihasználása, ha már van. Most multimédiás funkciókat szolgál és azt, hogy kihozzam magamból is a legjobbat a problémamegoldás terén. Volt a neten most néhány csúnya összezörrenés a Win tábor és a Linux tábor között, de most ezt kimondom, a Linux felhasználók teljesen mások. A látható tendencia az az, hogy aki Linixot használ, az már használt huzamosabb ideig MS-t is, tudja miről beszél. Vannak azok az emberek, akik jelenleg MS terméket használnak, de ismerik, használták a Linxok valamelyikét, ők azok, aki még tudnak jó, normális dolgokat mondani. Itt egy nagyon jó bezélgetési szint alakulhat ki. Ezek az emberek főként már a 20 év fölött, akár jóval fölötti osztály. Azok az emberek, aki tudják, hogy nem minden játszani, akik már láttak KDE asztal, tudják meddig lehet szépíteni egy ilyen típusú rendzert. Nem mondom, vannak itt is kötekedők, de istenem, elég ritka, és meg is értem néha őket, bevallom, néha én is elvesztem a fejem egy két hozzászólás után. Mindez a Win júzerek miatt, ezek közül sem mind tartozik a majd lentebb leírottak közé! A probléma szerintem a korkülömbségben és a tapasztalatlanságban van, meg persze a megszokás. A Win felhasználók nagy része fiatal, főleg játékra használja a számítógépet. Szerintem egy jobb konzol magasan jobb játékélményt nyújt, mint egy számítógép, d ez egyéni vélemény, nem akarok senkit megsérteni vagy akármire is rábeszélni! Édesapám például foggal, körömmel vallja, hogy a konzolok nem érnek semmit, csak a gép tud igazi játékélményt adni, billentyűzet meg egér az igazi. Más a véleményünk, szoktunk is jókat beszélgetni. Ö összerakott egy bődületes vasat, ami majd kiöregszik egyszer, én meg feladtam a játékot. Visszatérve a témához, az MS felhasználók nagy része hozakodott elő olyan hozzászólással, hogy majd, ha ez és ez a játék tökéletesen megy, akkor áttér, de addig nem. A ttudatlanok, vagy azok, akik még csak az alap Gnome külsőt látták, azt is csak képről, azt mondják hogy csúnya, de aberögződések miatt arra nem is gondolnak, hogy mennyire átszabható. Voltak viszont olyan emberek és én bennük látom a jövőt, akik megkérdezték hogy mondjuk, mutatnátok valami videószerkesztőt, ami jó és megy Linux alatt és ezt meg ezt szeretném csinálni, ha van, akkor nem hbozok, áttérek. Nem feltétlen ilyen szövegkörnezetben, de volt olyan ember, aki mikor megtudta hogy mi az az Ubuntu Stúdio, rögtön üres lemez után kapott. Nem feltétlen kell áttérni, ez nekem kicsit Star Wars-os, áttérni. Váltani meg biztosítót szokott az ember, ezt használni szokás, akár más mellett, akár egyedül. Nekem ez a véleményem, látván hogy vannak akik csak azért használnak mást, mert nem lelnek olyat, ami kielégítené a mondjuk nem túl horribilis igényeiket, ez nem jó. A buta bekiabálások sem és a vita sem. Mindenki szabadon dönt arról, hogy mit használ és hogy mire, de segíthetnénk azoknak, akik érdeklődnek. Lehet épp csak ez az információ hiányzik, hogy megvalósítsanak valamit, amit jelenleg nem tudnak. Mondtam én hogy hosszú lesz!

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://newlinuxer.blog.hu/api/trackback/id/tr831467651

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása